Hoe maken we uw woning fijner en zuiniger?
Dat doen we door te isoleren en te ventileren.
Isoleren:
- We isoleren het dak.
- we voeren deze werkzaamheden vanaf de buitenzijde uit
- We isoleren de (spouw)muren.
- deze werkzaamheden voeren we uit vanaf de buitenzijde
- De houten kozijnen van de gangen en trappenhuizen vervangen we door isolerende aluminium kozijnen/ramen met isolerend (HR++) glas
- De gevelpanelen onder de ramen van de gangen en de trappenhuizen isoleren we.
- De houten kozijnen bij de entree voorzien we van isolerend (HR++) glas.
- In de ketelruimte isoleren we de leidingen van de centrale verwarming en het warme water.
Ventileren:
- In het glas van de algemene gangen en de trappenhuizen komen nieuwe ventilatieroosters.
- deze roosters gaan automatisch dicht als de wind er op staat
- u kunt de roosters ook zelf open en (bijna) dicht zetten
- We vervangen de bestaande mechanische ventilatie door energiezuinige mechanische ventilatie.
- de ventilatoren op het dak worden vervangen en beter ingeregeld;
- in de woonkamer en de slaapkamer wordt de kwaliteit van de lucht gemeten;
- in de badkamer wordt het vochtgehalte in de lucht gemeten
- als het nodig is dan gaat de mechanische ventilatie automatisch harder werken doordat de ventilatieklep verder open gaat
Aanvullende Duurzame maatregelen:
- We vervangen de verlichting van de algemene ruimten in en aan het gebouw door LED verlichting
- Op het dak boven de entree wordt groen dak met planten (sedum) geplaatst.
Goed voor u en voor uw portemonnee
Het energieverbruik zal (bij gelijk gedrag) afnemen. Aan de huurders wordt een bijdrage in de huur en servicekosten gevraagd. Naar verwachting zullen de woonlasten dankzij de energetische maatregelen niet stijgen.
Goed voor het milieu
Na de verbeteringen en bij gelijk verbruik daalt het energieverbruik en daarmee de uitstoot van CO2. Zo maken we samen de wereld een beetje beter.
Samen met de bewoners
Voor dit project hebben we ook de bewoners nodig. Wij mogen alleen grote veranderingen aan uw woning uitvoeren als het grootste deel van de huurders hiermee instemt. Hieronder leest u hoe dat in de wet is geregeld.
We houden de bewoners op de hoogte
Tijdens de informatiebijeenkomsten, spreekuren en via nieuwsbrieven houden we de bewoners op de hoogte. Voor de aannemer aan de slag gaat, maakt hij met alle bewoners thuis een afspraak. Vanaf dat moment is de aannemer aanspreekpunt.