Hoe maken we uw woning fijner en zuiniger?
Dat doen we door te isoleren en te ventileren.
Isoleren:
- we vervangen het aluminium kozijn door een nieuw aluminium kozijn met isolerend glas en ventilatieroosters
- de nieuwe schuifdeur is smaller en daardoor makkelijker te bedienen
- de horizontale panelen met ventilatieroosters boven het glas vervallen en hiervoor in de plaats komt glas
- het verticale paneel in de slaapkamer vervangen we gedeeltelijk door een draai-kiepraam
- in de nieuwe puien brengen we geïsoleerde panelen aan. Dit zijn de panelen achter de radiatoren
- bij de 3-kamerwoningen vervangen we in de kleine slaapkamer het glas door isolerend glas
- we brengen bodemisolatie aan onder de woongebouwen, met uitzondering van het hoofdgebouw
- we vullen de spouwmuurisolatie aan
Ventileren:
- we vervangen de bestaande mechanische ventilatie door energiezuinige mechanische ventilatie
o in de woonkamer wordt de kwaliteit van de lucht continu gemeten
o in de badkamer wordt het vochtgehalte continue gemeten
o als het nodig is dan gaat de mechanische ventilatie automatisch harder werken
Radiatormeters:
- op de radiatoren plaatsen we meters waardoor we de stookkosten per woning kunnen afrekenen
Bovengenoemde maatregelen mogen we voor u gaan uitvoeren indien minimaal 70% van alle bewoners instemt. Wanneer we aan het werk gaan, nemen we gelijk onderhoudswerkzaamheden en bijkomende werkzaamheden mee.
Goed voor de huurders en hun portemonnee
Het energieverbruik zal (bij gelijk gedrag) afnemen. Aan de huurders wordt een bijdrage in de huur en servicekosten gevraagd. Naar verwachting zullen de woonlasten dankzij de energetische maatregelen niet stijgen.
Goed voor het milieu
Na de verbeteringen en bij gelijk verbruik daalt het energieverbruik en daarmee de uitstoot van CO2. Zo maken we samen de wereld een beetje beter.
Samen met de bewoners
Voor dit project hebben we ook de bewoners nodig. Wij mogen alleen grote veranderingen aan uw woning uitvoeren als het grootste deel van de huurders hiermee instemt. Hieronder leest u hoe dat in de wet is geregeld.
We houden de bewoners op de hoogte
Tijdens de informatiebijeenkomsten en via nieuwsbrieven houden we de bewoners op de hoogte. Voor de aannemer aan de slag gaat, maakt hij met alle bewoners thuis een afspraak. Vanaf dat moment is de aannemer aanspreekpunt.