Lees voor

Hoe help je klanten?

Ik werk graag oplossingsgericht. Ook in uitzonderlijke situaties. Een voorbeeld: in een van onze complexen sprong de waterleiding. Kamers werden tijdelijk onbruikbaar. Dan kun je huurders onderbrengen in een hotel. Maar dat was voor deze bewoners (met een verstandelijke beperking) extra vervelend. Ze zijn mogelijk gevoeliger voor stress. We (het regieteam: account- en technisch manager, cluster- en assetmanager) bedachten een noodplan met o.a. mobiel sanitair. Een hele uitdaging, want ook de brandveiligheid moest op orde zijn. Maar het lukte. De zorgpartij kon tijdens het herstel in het pand blijven en de dagelijkse zorg uitvoeren. En de bewoners sliepen diezelfde avond weer in hun eigen bed.

Waarom werk je graag voor Woonzorg Nederland?

Woonzorg Nederland draagt graag bij aan het leven van senioren. Dat kan alleen als we de wensen van alle betrokkenen partijen samenbrengen. Samen met o.a. gemeentes, het regieteam, onze afdeling projectontwikkeling en collega's van marktonderzoek, kijken we naar wat het beste past bij een gebied. Woon je al je hele leven in een ruime boerderij? Dan heb je waarschijnlijk andere woonwensen dan iemand die al een klein appartement gewend is. Woonzorg Nederland houdt rekening met dergelijke factoren en stemt er o.a. de lokale ontwikkelplannen op af.

Kun je een voorbeeld van zo’n ontwikkelplan noemen?

Verpleeghuis Huis in de Duinen. Mijn collega’s werkten nauw samen met de huurder (een zorgpartij) en de gemeente Zandvoort. Het pand uit 1953 was aan sloop toe. Nu staat er een nieuwbouwcomplex met 97 appartementen voor ouderen met een vorm van dementie en lichamelijke beperkingen. Het pand is aardgasvrij en heeft zonnepanelen. Ouderen kunnen zich er vrijer bewegen door zorgdomotica. En in het Paviljoen op de begane grond is iedere Zandvoorter welkom. Voor een kopje koffie, een lunch of een theatervoorstelling. Van verouderd verpleeghuis naar een complex met een verbindende functie in de wijk. Aan dat soort projecten werk ik graag mee.